1. ספר שבט מוסר – ירושלם, תרכ"ג.
המדפיסים כותבים בעמוד שמאחורי השער הראשון: "וליוקר מציאתו עוררונו החפצים קרבת אלקים לקדש בית דפוסינו החדש בספר הקדוש הזה".
שושנה הלוי 85.
2. ספר חידושי הר"ן, עמ"ס ראש השנה, יו"ל מכת"י מעזבון החיד"א,
דפוס יואל משה סלומון, ירושלים, תרל"א – בסוף הספר נדפס דף עם רשימת כתב"י העומדים למכירה אצל המו"ל, בהם מעזבונו של החיד"א.
בפתח הספר מספרים המול"ים ר' אליעזר דן רלב"ג, ר' בנימין בינוש סלנט, ר' יואל משה סלומון ור' בנימין זאב ספיר, על אשר רכשו תיבה מלאה בכתב"י מעזבונו של האספן ר' זרחיה אזולאי אשר הן הן הכת"י אשר היו להגאון חיד"א.
שושנה הלוי 169.
3. ספר מלחמת חובה – "נגד עלילות אויב אורב אשר יצא לקרב" – פולמוס נגד רבי שלמה גנצפריד בעל קיצור שולחן ערוך ומחלוקותיו בהלכה עם בעל ה"דברי חיים"). מהדורה מורחבת.
ירושלים, דפוס יצחק גאשצינני, תרמ"ה. ש' הלוי מס' 508.
מחבר הספר הרב מאדא הגאון רבי מרדכי אליעזר וועבר, הפולמוס המרכזי שבו היה מעורב הרב מאדא התעורר כאשר יצא בפרסומים נגד רבי שלמה גאנצפריד בעל "קיצור שולחן ערוך", שבספרו "אהלי שם" השיג על דבריו של רבו האדמו"ר רבי חיים מצאנז בספרו "דברי חיים". בתחילה. פרסם הרב מאדא קונטרס בשם "מלחמת חובה" (ירושלים תרמ"ב), ובהמשך הדפיסו שוב במהדורה מורחבת וזה הספר שלפנינו.
בתגובה הדפיס רבי שלמה גאנצפריד קונטרס בשם "מכסה לאהל" (בסוף אחת המהדורות של קיצור שו"ע), ובו תקף במילים חריפות את הרב מאדא והאשימו בהאשמות קשות. בהמשך הפך ה"מכסה לאוהל" לכלי ניגוח בידי מתנגדי הרב מאדא בתוך כולל הונגריה בירושלים. הם הדפיסוהו בשנית (בשנת תרמ"ט) בדף גדול, והדביקוהו על דלת ביתו בירושלים (ראה ש' הלוי, מס' 638).
מהדורה מורחבת למהדורת ירושלים תרמ"ב, המחבר הדפיס הוצאה מורחבת זו כתגובה לקונטרס "מכסה לאוהל" שהדפיס רבי שלמה גנצפריד ב"קיצור שלחן ערוך", לעמבערג תרמ"ד, ובה התקיף בחריפות את בעל "מלחמת חובה". בהוצאה זו באו גם דברי-תגובה על "מכסה לאוהל".
בעמוד השער כותב המחבר כי מהדורה קודמת נדפסה על ידו בעילום שם והפעם "… אני מפרסם את שמי מרדכי אליעזר וועבר בהק' מוהר"ד ז"ל, אשר היה עול הרבנות על שכמי בקהלות קדושות אדא, מאל, פעטראוואסעלא, בעטשע, פולדוואר… וזה אחד עשר שנים זכיתי בעזה"י להסתופף בצל קדושת ההר הטוב הר הקודש ירושלם… ".
הרב מאדא נזעק להגן על עצמו בקונטרס "אופל ובוחן", בו הובאו מכתבי רבנים התומכים בו. הוא מספר כי "קראו [את המכסה לאוהל] כמגילה בביהמ"ד ונפוץ בכל עה"ק… ושלחו לחברון… והגזימו לשלוח לחו"ל…", וטוען במפתיע כי ה"מכסה לאהל" לא נכתב מעולם על ידי רבי שלמה גנצפריד ואף לא נדפס בידיעתו, אלא הוא פרי זיוף של "איש מרמה וזייפן". בקונטרס "אופל ובוחן" מוזכרת המחלוקת בכולל "בחודש אלול העבר" וכן הדפסת "מכסה לאהל" השניה בירושלים, ומכאן שנדפס בשנת תר"ן בערך [ראה גם ש' הלוי, מס' 637-638]. על פולמוס הרב וועבר והרב גאנצפריד ראה עוד: ריינהרץ שמעון, "הרב שלמה גאנצפריד", בתוך "קארפאטורוס – אנציקלופדיה של גלויות" תשי"ט, עמ' 400.
4. ספר בית הבחירה לרבינו המאירי, על מסכת יומא.
ירושלים, דפוס יצחק הירשענזאהן, תרמ"ה. ש' הלוי, מס' 429.
חותמת הרב חיים משולם קויפמאן הכהן אטערמאן (תרכ"א-תרפ"ד) אב"ד גוסטינין ופולטוסק. תלמיד רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה. מגאוני פולין. חיבר ספרים רבים.
5. ירושלים, שנה שניה, תרמ"ז.
שושנה הלוי 583.
6. ספר חדושי הר"ן, לרבינו נסים גירונדי מגדולי רבותינו הראשונים זלה"ה, על מסכת עבודה זרה.
מהדורה ראשונה מתוך כתב יד – ירושלם. תרמ"ח. שושנה הלוי מס' 618. סטפנסקי ספרי יסוד מס' 59.
7. ספר שמן ששון. חלק ד: פתח עינים. מראי מקום לסדרי הכוונות, מאת רבי ששון פראסיידו.
ירושלים, תרמ"ט. מהדורה יחידה.
שושנה הלוי 675.
8. ירושלים, תרס"ח.
Overall Good Condition, Complete copies.
Share this lot: