מסכת שבת מן תלמוד בבלי. סלאוויטא, תקצ"ו. בדפוס [רבי משה שפירא אב"ד סלאוויטא, ובנו] רבי שמואל אברהם שפירא.
חלק מאותיות השער נדפסו בדיו אדומה.
הגהות למדניות חשובים בכתב יד אשכנזי מהתקופה [המאה ה-19].
כרך התלמוד שלפנינו נדפס בשנת תקצ"ו, בשיאו של הפולמוס המפורסם בין מדפיסי סלאוויטא למדפיסי ווילנא, והוא מהספרים האחרונים שנדפסו בבית הדפוס בסלאוויטא לפני סגירתו הטראגית. הכרך הוא מתוך המהדורה הרביעית של ש"ס סלאוויטא, שבמסגרתה הספיקו להשלים רק את מסכתות ברכות, שבת ועירובין (באמצע הדפסת מסכת פסחים נסגר בית הדפוס על-ידי השלטון הרוסי, עקב העלילה המפורסמת).
באחד משלבי הפולמוס, הפיצו מדפיסי ווילנא שמועה שהרבנים העומדים לצדם הטילו איסור ושמתא על אלו הרוכשים את הש"ס הנדפס בסלאוויטא. לאור זאת ביקשו המדפיסים מסלאוויטא מהרבנים שעמדו לצדם שיבטלו את האיסור. על כך נענו להם הרבנים והאדמו"רים במכתבים חדשים ונוספים שנדפסו בתחילת מסכת עירובין . לדבריהם, לא רק שאין שום איסור, אלא אדרבה, הם משפיעים שפע ברכות, גשמיות ורוחניות, לכל אלו שיקנו את כרכי הש"ס מסלאוויטא של מהדורה זו.
[2], קצה, מג, [1] דף.
37.5 ס"מ.
מצב בינוני-גרוע. כתמים ובלאי רב. כתמי ועקבות רטיבות כהים וקשים בעיקר בחלקם העליון של הדפים, ברוב דפי הספר. קרעים ופגמים עם חסרון בדף השער ובדפים נוספים, חלקם משוקמים בהדבקות נייר. קרעים גסים בדפים האחרונים, חסר חציו העליון של הדף האחרון, כריכת עור עתיקה, פגומה ומנותקת בחלקה.
ללא פח דף של הלכות רב אלפס שמצורפים בסוף הכרך.
Share this lot: