קונטרס 'דרושי חתונה' – הכולל מאמרי חסידות על ענייני חתונה שנאמרו ע"י הרבי הריי"צ בחודש כסלו תרפ"ט, בקשר לחתונת ביתו הרבנית חיה מושקא ע"ה, עם הרבי רבי מנחם מענדל שניאורסון לימים ממלא מקומו והנשיא השביעי בשושלת חב"ד. הקובץ נדפס לראשונה בשנת אמירת המאמרים בשנת תרצ"ט בריגא, ולרגל 33 שנות נישואיהם של הרבי והרבנית נדפס מחדש ביום ט"ו בכסלו תשנ"ב, שנת הצדי"ק להולדת הרבי.


הקונטרס חולק ע"י הרבי, בי"ז כסלו תשנ"ב. עפ"י תיאור שנכתב באותם ימים ב'יומן מבית חיינו' נכתב: "בסיום התפילה נכנס הרבי שליט"א לחדרו, ובשעה 1:30 יצא לחלוקת הקונטרסים. כאמור, הפעם לא הייתה החלוקה למטה, כ"א על פתח חדרו הק' של הרבי… הדלת הייתה פתוחה, ושולחן הדולרים היה צמוד לפתח, כך עמד וחילק קונטרס בצירוף 2 דולר כ-5 שעות! לאנשים נשים וטף. הקונטרס – כריכתו בצבע התכלת, הנייר – משובח, ובאותיות אדומות.

בחלק הפנימי של כריכת הקונטרס ובשטרות שני דולרים הנלווים כתוב על ידי ר' חיים צבי קוניקוב:

 
"מיד קדשו של כ"ק אד"ש, שקיבלת מוצאי י"ז  אור לי"ח כסלו ה'תשנ"ב. א-ב לפ' וישב, ביחד עם שני דאלארס עם הפלעסטיק."


על שני שטרות הדולר:
"מיד קדשן של כ"ק אד"ש, שקיבלתי מוצאי י"ז אור לי"ח כסלו ה'תשנ"ב א-ב ב' לפ' וישב, ביחד עם הקונטרוס דרושי חתונה ופלעסטיק."

מרהיבות עין רשום עליו: "קונטרס דרושי חתונה". הוא כולל את דרושי חתונה תרפ"ט ושני מאמרי הרבי שליט"א משנת תשי"ד ותשל"ט המיוסדים על המאמרים דשנת תרפ"ט, וארוז בתוך עטיפת פלסטיק [הקונטרס שלפנינו נשמר באריזה זו]… אלפי איש עברו בזה אחר זה ליד הרבי שליט"א, ומסיבה זו – ריבוי האנשים – כמעט לא היה סיפק בידי מישהו לשוחח עם הרבי, רק לעבור בזריזות, לזכות למבט חטף באור פני מלך, ולצאת מאושר עם תשורה מיוחדת…". הקונטרס נתון באריזת הפלסטיק המקורית בצירוף 2 דולר עימה חולקה.

מקור: ר' חיים צבי קוניקוב.

21.5 ס"מ.

62 עמ'.

Excellent condition.

Share this lot:

פריט #11

קונטרס דרושי חתונה אשר ניתן מידיו הקדושות של הרבי באריזת הפלסטיק המקורית עם שני דולרים- כסלו תשנ"ב.

מחיר פתיחה: $500

מע"מ: על מלוא המחיר והעמלה

Offcanvas right