מחזור ליום כפור כמנהג ק"ק ספרדים שבקוסטאנטינא ומדינות מזרח ומערב ואיטאליא. עם התפלות מכתבי … האר"י זצוק"ל ומספר חמדת ימים, עם הגהות מוהר"ר חיים מודעי … והדיני’ בלע"ז [לאדינו]. ובסוף המחזור בקשו’ מוהר"ר דוד פארדו זצוק"ל (שפעת רביבים) ובקשות מספר אוצר נחמד, התרת נדרים ומודעות בשלימות וכמנהג החסידים שבעה"ק ירושלם … וגם סדר ותשליך הארוך שסדר הרב חיד"א.
ליוורנו, תר"ד. בדפוס משה ישועה טובייאנא. עם הקדמה מאת ר’ ישראל בכר חיים דיבילוגראדו רובה בלאדינו.
בדפי הפורזץ 14 עמודים בכתי"ק, שירים חתומים ותפילות. ובגליוני המחזור כ20 הגהות בכתי"ק.
הגאון רבי אברהם חי מוסאפיא (אוצר הרבנים 1056), בעל ה"תהלה לדויד", מחכמי טורקיה וירושלים. בן רבי חיים יצחק אב"ד אישפלאטרו. מלבד ספרו "תהלה לדויד" (ליוורנו תרכ"ז), נדפסו מחידושיו גם בספרו של אביו 'חיים וחסד' (ליוורנו תר"ד). כמו כן, חותמות בעלים: "ע"ה אברהם עזריאל ס"ט" – מחכמי ירושלים, בנו של הראשון לציון רבי אהרן עזריאל בעל "כפי אהרן".
ידועות בשמו שתי הנהגות חשובות שהתקבלו בכל תפוצות ישראל: האחת 'מסיבת בת מצווה', והשניה אמירת תפילת 'נשמת כל חי', כסגולה.
הרב יצחק נסים (נועם ח"ז עמ' ד) הביא תשובת ר"א מוסאפיא מכת"י וז"ל "מי שעושה סעודה ביום שבתו נכנסת בחיוב מצות דהינו בת יב שנה ויום אחד, נ"ל דהוי סעודת מצווה כמו בן יג ויום הוא, דמ"ש וזהו מנהג נכון, וכן עושים ימי שמחה בערי צרפת ושאר עיירות לבן וכן לבת, ונפק"מ שאם קראו אותו לסעודה שחייב ללכת"; בפירושו תהלה לדויד על תהלים (ליוורנו תרכ"ז) דף קעו ע"ב, סי' יט כתב: "סגולה להנצל מן הצרה. יקבל עליו, דאחר אשר ינצל מן הצרה אשר נמצא בה לומר 'נשמת כל חי' בתודה וקול זמרה, בשפה ברורה ובנעימה קדושה, בפני עשרה אנשים. ובזה נצולו רבים, והוא בדוק ומנוסה. כך כתב בספר קמח סלת משם רבינו יהודה החסיד זצוק"ל".
Very Good condition, stains, original leather binding.
Share this lot:
פריט #229