מכתב המלצה לטובת כולל פולין עם חתימת הרה"ק האדמו"ר רבי אברהם יהושע העשיל מקאפיטשניץ.

"וזכות מצווה זו תעמוד להם להוושע בתשועת עולמים ולהתברך בכל טוב"

ירושלים, תשי"ג.

האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם יהושע העשיל [תרמ"ח-תשכ"ז], היה האדמו"ר השני של חסידות קופיטשניץ, צדיק ובעל מופת. נולד בהוסיאטין לרבי יצחק מאיר העשיל אבי חסידות קופיטשניץ, ולגיטל בתו של רבי מרדכי שרגא פרידמן, אבי חסידות הוסיאטין. באלול תרס"ט נישא לשרה ברכה בת דודו רבי משה מרדכי העשיל, האדמו"ר ממז'יבוז'-וורשה, בנו של רבי אברהם יהושע העשיל ממז'יבוז'.

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה ברח לוינה. שם עמד וניצח על מלאכת הארגון והסיוע להמוני הפליטים. בשנת תרצ"ו – לאחר פטירת אביו – נתמנה ליורשו.


לאחר האנשלוס נסע לארצות הברית בהוראת דודו רבי ישראל מהוסיאטין, בה הקים בשנת תרצ"ט את חצרו. והיה מהדמויות החשובות ביותר בארה"ב. סיפורים רבים מסופרים אדות אישיותו המיוחדת ורחמיו על כל יהודי. עם ביקורו הראשון בארץ ישראל, לאחר השואה, החליט לייסד ולהקים את מוסד "בית אברהם" בפתח תקווה לבנות יתומות פליטי השואה, ובהמשך למדו שם בנות מהעליות השונות.

מקום ציונו בבית העלמין העתיק בטבריה סמוך לדודו הרה"ק רבי ישראל מהוסיאטין זיע"א. באנציקלופדיה 'תולדות אנשי שם' נכתב בערכו: "האדמו"ר שליט"א [זצ"ל] הוא אחד מהאדמו"רים הכי מפורסמים בעולם". נכדו ממלא מקומו נחשב כיום לזקן אדמו"רי רוז'ין.

מילא את מקומו בנו, רבי משה מרדכי העשיל מקאפיטשיניץ, שנפטר שמונה שנים בלבד לאחר התמנותו לאדמו"רות בי"ז סיון תשל"ה, כיום בנו רבי יקותיאל זוסיא שליט"א הוא האדמו"ר מקאפיטשיניץ הנחשב כיום לזקן אדמו"רי רוז'ין.


33.8 Cm. Very Good condition.

Share this lot:

פריט #215

מכתב מהרה"ק האדמו"ר רבי אברהם יהושע העשיל מקאפיטשניץ. תשי"ג.

מחיר פתיחה: $350

מע"מ: על מלוא המחיר והעמלה

Offcanvas right