שו"ע או"ח ח"ג. שטעטטין תרכ"ד.

כמה חותמות של האדמו"ר הרה"ק רבי חיים מאיר האגער מויזניץ בעל ה"אמרי חיים", מתקופת כהונתו כאב"ד ווילחוביץ: "חיים מאיר האגער – בהה"צ שליט"א מוויזניטץ אבדק"ק ווילחאוויטץ והגליל". בגליוני הספר שלשה תיקוני לשון בכתי"ק.

בדף המגן חתימת בתו הרבנית שבע האגער (לימים הרבנית שבע ברכה ארנסטר, תרע"ט-תשס"ט).

האדמו"ר הרה"ק רבי חיים מאיר הגר, בעל ה"אמרי חיים" (תרמ"ח-תשל"ב), בנו השני וממלא מקומו של ה"אהבת ישראל" מוויז'ניץ. במלחמת העולם הראשונה נדד לעיר גרוסוורדיין, יחד עם אביו הקדוש, שהקים בה את בית מדרשו. רבי חיים מאיר כיהן כרב בעיר וילחוביץ אבל רוב זמנו שהה בבית אביו האדמו"ר ועמד לימינו בהנהגת חצר הקודש של החסידות בגרוסוורדיין. חסידות ויז'ניץ הייתה בתקופה זו לחסידות הגדולה בהונגריה, מרמרוש וגליציה. לאחר פטירת אביו בשנת תרצ"ו, הוכתר רבי חיים מאיר למלא את מקומו כאדמו"ר מוויז'ניץ בעיר גרוסוורדיין. בשנת תש"ד נמלט מגיא ההריגה, ולאחר השואה שב לגרוסוורדיין. באלול תש"ז עלה לארץ והקים את קרית ויז'ניץ בבני ברק, שיקם מחדש את חסידות ויז'ניץ ובנה את מוסדותיה. היה ממנהיגי היהדות החרדית בארץ וחבר מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל". דברי תורתו נאספו בסדרת הספרים "אמרי חיים".



Overall Good condition, light marginal tears, marginal hole to page 51-52, tear with loss to page 72, original binding, spine damaged.

Share this lot:

פריט #77

השו"ע של האדמו"ר הרה"ק רבי חיים מאיר מוויזניץ בחיי אביו הק'.

מחיר פתיחה: $400

מע"מ: על מלוא המחיר והעמלה

Offcanvas right